Mencari Redha Ilahi

Redha Ilahi- Nikmat Tertinggi.

Kalendar Akademik USU 2009/2010




Ini merupakan kalendar akademik USU bagi sesi 2009/2010.
(yang ana edit skit supaye senang nk tgk).

Semoga bermanfaat bagi sahabat-sahabat yang sedang merancang aktiviti untuk persatuan, atau dah merancang untuk beli tiket balik cuti =).

Di kesempatan ini juga, semperna ketibaan Bulan Ramadhan yang penuh barakah nanti, ana ingin memohon kemaafan dari sahabat-sahabat sekalian jika ana ada melakukan kesalahan, baik yang ana sedari atau yang tidak ana sedari.

Semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyu', diberkati dan dirahmati Allah SWT, insyaAllah..

SELAMAT BERPUASA..
MARHABAN YA RAMADHAN..

sumber: http://www.usu.ac.id/academic-calendar.html

Ibnu Zukefeli,
Medan, Indonesia.
29 Sha'ban 1430

2 comments:

Unknown October 9, 2013 at 1:39 PM  

saya suka cerita ini..

Anonymous March 19, 2014 at 4:13 AM  

saudara ibnu sulkifi jawaban anda tidak jelas sumbernya.anda ambil jawabannya dari kitab shoheh buhori-muslim tapi hadist nomor berapa?jadi pemirsa bisa meneliti betulkan jawaban anda pada kitab shoheh muslim atau shoheh buhori.dan anda juga picik cara berpikirnya,karena anda belajar hanya dari satu aqidah.coba anda belajar dari aqidah ahlbait pasti anda akan menemukan siapa sebenarnya.dan satu lagi anda mengomentari juga sangat bodoh,karena tidak di sertai dalil yang sah dari qur,an atau hadist yang mutawatir.

Iklan

Iklan
Kami mengedarkan sarung kaki muslimat dengan pelbagai produk yang inovatif. Produk terbaru sekarang ini ialah sarung kaki wudhu. Pada saat ini, sarung kaki wudhu mendapat sambutan yang sangat luar biasa di pasaran Indonesia, Malaysia, Singapura dan Brunei. Selain itu kami juga menyediakan sarung kaki ibu jari. Sarung kaki ini memudahkan muslimat untuk memakai selipar . Untuk maklumat lanjut, sila klik gambar di atas.

Medan, Indonesia

Malaysia

Kun 'Aliman

Download Audio Kuliah

Renungan

Rasulullah SAW bersabda
"Dunia itu mencari dan dicari. Pencari Akhirat akan dicari dunia, sehingga di situ sempurnalah rezekinya. Sedangkan pencari dunia akan dicari Akhirat, sehingga maut datang mencengkam lehernya."

About Me

My photo
Alhamdulillah... segala puji hanya layak untuk Allah SWT, Tuhan sekalian alam.. Allah kurniakan ilham kepada ana untuk menulis di blog ni.. dan ana harap dengan blog ini, ana dapat mencari keredhaan Tuhan Ar-Rahman. ameen..

Asmaul Husna