Mencari Redha Ilahi

Redha Ilahi- Nikmat Tertinggi.

Maka perilah peringatan..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

"Dan tetaplah memberi peringatan, Karena Sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman." (az-Zariyat;55)


"Dan berilah amaran dengan Al-Quran itu kepada orang-orang yang merasa takut bahawa mereka akan dihimpunkan kepada Tuhan mereka (pada hari kiamat), (padahal) tiadalah bagi mereka pelindung dan tidak juga pemberi syafaat yang lain dari Allah, supaya mereka bertakwa." (al-An'am;51)


"Dan berilah amaran (wahai Muhammad) kepada manusia yang ingkar itu jangan mereka lupakan hari kiamat yang padanya mereka akan didatangi azab, kerana pada saat itu, orang-orang yang berlaku zalim akan merayu dengan berkata: Wahai Tuhan kami, (kembalikanlah kami ke dunia dan) berilah tempoh kepada kami hingga ke suatu masa yang dekat, supaya kami menyahut seruanMu (untuk mengesakanMu dan mentaati perintahMu) dan supaya kami menurut agama yang disampaikan oleh Rasul-rasul itu dan (rayuan mereka akan ditolak dengan dikatakan kepada mereka): Tidakkah kamu telah diberikan tempoh untuk berbuat demikian dan bukankah kamu telah bersumpah (semasa kamu dalam dunia) dahulu, bahawa keadaan kamu tidak akan mengalami sebarang perubahan?" (Ibrahim;44)


"Dan berilah amaran (wahai Muhammad) kepada mereka tentang (hari kiamat) yang dekat (masa datangnya), iaitu ketika hati seseorang merasa resah gelisah, kerana cemas takut, sambil masing-masing menahan perasaannya itu. (Pada saat itu) orang-orang yang zalim tidak akan mendapat seorang sahabatpun yang boleh membelanya, dan tidak akan mendapat pemberi syafaat yang diterima pertolongannya. " (Ghafir;18)


"Oleh itu, janganlah engkau menyangka Allah memungkiri janjiNya kepada Rasul-RasulNya; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Sedia Membalas (orang-orang yang menderhaka kepadaNya)." (Ibrahim;47)


"Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa,"
"Iaitu orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang lain. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik."
"Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan yang keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengatahui (akan salahnya dan akibatnya)."
"Orang-orang yang demikian sifatnya, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka, dan Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-sebaik balasan (bagi) orang-orang yang beramal (soleh)." (Ali-Imran;133-136)


"Maka berilah peringatan (kepada manusia dan JANGANLAH BERDUKACITA kiranya ada yang MENOLAKNYA) Karena Sesungguhnya kamu hanyalah orang yang memberi peringatan." (al-Ghasyiah;21)


waLLahu a'lam..


...setelah itu..
aku hanya mampu tersenyum..
ya Allah.. kurniakanlah yang tebaik untuk kami..


*senyum yang membawa kesedihan pada ku..
wahai diri, apabila kamu melihat suatu kemungkaran,
janganlah mengeji.. ambillah ibrah buat muhasabah diri..

Ibnu Zukefeli
Medan, Indonesia

1 comments:

Yogi Marsahala July 31, 2013 at 12:58 PM  

Allah SWT selalu mengingatkan umatNya untuk selalu beriman dan bertaqwa kepadaNya, kunjungan balik ya ke blog saya www.goocap.com

Iklan

Iklan
Kami mengedarkan sarung kaki muslimat dengan pelbagai produk yang inovatif. Produk terbaru sekarang ini ialah sarung kaki wudhu. Pada saat ini, sarung kaki wudhu mendapat sambutan yang sangat luar biasa di pasaran Indonesia, Malaysia, Singapura dan Brunei. Selain itu kami juga menyediakan sarung kaki ibu jari. Sarung kaki ini memudahkan muslimat untuk memakai selipar . Untuk maklumat lanjut, sila klik gambar di atas.

Medan, Indonesia

Malaysia

Kun 'Aliman

Download Audio Kuliah

Renungan

Rasulullah SAW bersabda
"Dunia itu mencari dan dicari. Pencari Akhirat akan dicari dunia, sehingga di situ sempurnalah rezekinya. Sedangkan pencari dunia akan dicari Akhirat, sehingga maut datang mencengkam lehernya."

About Me

My photo
Alhamdulillah... segala puji hanya layak untuk Allah SWT, Tuhan sekalian alam.. Allah kurniakan ilham kepada ana untuk menulis di blog ni.. dan ana harap dengan blog ini, ana dapat mencari keredhaan Tuhan Ar-Rahman. ameen..

Asmaul Husna